• Communication commission discussion

  • Fwd: Abducted Nigerian School Girls

    from longwe5000 on May 06, 2014 09:50 PM
    ---------- Forwarded message ----------
    From: Charity Binka <cbinka@...>
    Date: 2014-05-06 22:11 GMT+02:00
    Subject: Re: Abducted Nigerian School Girls
    To: Nebila Abdulmelik <communication@...>
    Cc: FEMNET Western Sub Region <western@...>, Femnet English
    Members <memberseng@...>, Femnet French Members <
    membersfr@...>

    Dear Sisters,

    I'm still in a state of shock. The abduction of the girls looks like what
    happens in movies.  How can over 200 girls simply disappear into thin air.
    Were there no security men at the school?  Why should government of Nigeria
    wait till after three good weeks to react to the situation. Even if it was
    only one girl that was abducted, it was good enough reason to take action.
    This an outrage!!! I salute the gallant men and women in Nigeria and across
    the globe who have mobilised to draw the world's attention the situation.
    In simply words, the government has failed to protect the women of Nigeria.
    Just a few hours ago  we again heard that 8 more girls have been abducted.
    What is going on? How long can we sit and wait while women are treated as
    mere commodities to be abused, used and killed? The situation is very
    frightening indeed.

    What can we do? I think it is time we made the loudest of noise to get the
    girls released.
    By way of strategy, we need to make petitions to the various the Nigerian
    High Commissions and Embassies across our regions. We need to unite and
    fight for the girls. We cannot afford not to do anything. Time is not on
    our side. Please let us share ideas and move quickly. I hope FEMNET will
    provide leadership in this direction.

    Ngozi, congratulations for the work you are doing. You indeed need all the
    support to put pressure on the powers that be to take action!!!!!!

    God bless us all.

    Charity Binka
    Accra, Ghana

    (Google translation into French)

    Chère soeurs,

    Je suis encore en état de choc. L'enlèvement des filles ressemble à ce qui
    se passe dans les films. Comment plus de 200 filles peuvent tout simplement
    disparaître dans les airs. Y avait-il pas d'hommes de la sécurité à
    l'école? Pourquoi le gouvernement du Nigeria devrait attendre après trois
    bonnes semaines pour réagir à la situation. Même si c'était seulement une
    fille qui a été enlevée, il était assez bonne raison de prendre des
    mesures. Il s'agit d'un outrage! Je salue les hommes et les femmes galantes
    au Nigeria et dans le monde qui se sont mobilisés pour attirer l'attention
    du monde de la situation. En termes simples, le gouvernement n'a pas réussi
    à protéger les femmes du Nigéria. Il ya quelques heures, nous avons à
    nouveau entendu que 8 autres filles ont été enlevées. Qu'est-ce qui se
    passe? Combien de temps pouvons-nous nous asseoir et d'attendre que les
    femmes sont traitées comme des marchandises à être maltraités, utilisés et
    tués? La situation est en effet très effrayant.

    Que pouvons-nous faire? Je pense qu'il est temps que nous avons fait le
    plus fort du bruit pour obtenir les filles libérées.
    En guise de stratégie, nous avons besoin de faire des pétitions pour les
    divers commissions et Ambassades haut nigérians dans nos régions. Nous
    devons nous unir et lutter pour les filles. Nous ne pouvons nous permettre
    de ne rien faire. Le temps n'est pas de notre côté. S'il vous plaît
    laissez-nous partager des idées et d'agir rapidement. J'espère FEMNET
    fournira un leadership dans ce sens.

    Ngozi, félicitations pour le travail que vous faites. Vous devez en effet
    tout le soutien pour faire pression sur les pouvoirs en place à l'action!!!

    Dieu nous bénisse tous.

    Charité Binka
    Accra, Ghana