• Communication commission discussion

Re: Chats

de parte de Norma Fernandez on 2008-10-01 20:38
hi wedad, I'm happy too

--- El mié 1-oct-08, wedad abedalrem <wedad_sud@...> escribió:

De: wedad abedalrem <wedad_sud@...>
Asunto: Re: [Communication commission discussion] Chats
Para: communication-commission-discussion@...
Fecha: miércoles, 1 de octubre de 2008, 5:02 pm

hi Norma
 am very happy to discuss the issue in chat with each aother  can you but the agenda  and time and put time table for this and after that am going to arrange my time  also i can speake english in simple way that we can understand each other am very happy to commuicaite  with people from out side Sudan

De: FSM Site <fsmsite@...>
Asunto: [Communication commission discussion] Chats
Para: communication-commission-discussion@...
Cc: fsm2009com-discussion@...
Fecha: miércoles, 1 de octubre de 2008, 2:01 pm

[Portuñol / English]

Norma, Wedad,

en la ultima semana havia sugerido en el grupo FSM 2009 Com un chat para los updates desde Copenhagen y Belém, pero las personas estaban en transito y deciram para aguardarmos el reporte sobre el meeting de Comunicación en Copenhagen.

No tuvimos quórum para el último chat y veo que el flujo de información (sea en las listas de correo o en el sítio OpenFSM) está muy bajo.

Los chats son importantes, pero no creo que son la única forma de comunicación que tenemos.

Mesmo asi, creo que desde ahora tenemos que hacer chats periódicos (semanales, a cada dos semanas...) del FSM 2009 Com. Pero para que sean productivos (y para evitar el sentimiento del peros al redor de su rabo) creo que tres cosas necesitan ser combinadas:

-  el mejor HORA y DÍA para todos (incluso los de otro lado del mundo)
- siempre pensar en la AGENDA ANTES de los chats
- solucionar LA QUESTIÓN DE LOS IDIOMAS en los chats

Más cuestiones do que respuestas,
  Thiago

------------------------------

Norma, Wedad,

one week ago there was a suggestion for a chat on WSF 2009 Com group, so we could have updates about Copenhagen and Belem, but people were in transit and said for us to wait for the report about the meeting in Copenhagen.

We didn't have quorum on the last chat and I see that the information flow (in mailing lists or in OpenFSM) is very low.

Chats are important, but I don't think it's the only way for us to communicate.

Event tough, I think we need to start periodical chats (weekly, every two weeks...) for WSF 2009 Communication group. But fort that to be productive (and to aviod the "dog trying to bite his own tail"  feeling) I think three things have to be agreed:

- the best DAY and TIME for everybody (including the ones on other countries)
- always set up IN ADVANCE the CHAT AGENDA
- to solve the LANGUAGE ISSUE for the chats

More questions than answers,

Thiago Benicchio
World Social Forum Office - Sao Paulo, Brazil
 +55-11-3258-8914
skype user: benicchio

On Wed, 2008-10-01 at 08:53 -0700, Norma Fernandez wrote:

my english is very bad. I ask if today we will have a chat

From: Norma Fernandez <normafer2003@...>
To: communication-commission-discussion@...
Date: Wednesday, October 1, 2008, 7:50 AM

Puede alguien confirmar si habrá chat hoy?

From: Pierre George <pierregrg@...>
To: fsm2009com-discussion@..., communication-commission-discussion@...
Date: Friday, September 26, 2008, 11:57 AM

hello - hola  - hi

Here are some notes taken during the ic regarding comcom - you can "polish them"
Aqui hay notas tomadas durante el ci tocando comcom - pueden "pulir" las

will send later the document adopted about principes for organizing an event ...

http://openfsm.net/projects/communication-commission/comcom-and-ic-meeting-in-copenhagen-sept22

Abrazos /cheers
Pierre

2008/9/26 Pierre George <pierregrg@...>

voy a hacer un documento hoy pierre

2008/9/25 Thiago Benicchio <thiago.wsf@...>

Norma,

retransmito la pregunta para los colegas que están en Dinamarca: "alguna novedad del CI y de un posible chat el viernes (sexta)?"

abrazos,

Thiago Benicchio
World Social Forum Office - Sao Paulo, Brazil
 +55-11-3258-8914
skype user: benicchio

On Wed, 2008-09-24 at 15:07 -0700, Norma Fernandez wrote:

Hola Thiago, tenemos alguna novedad del CI y de un posible chat el viernes (sexta)?